2011. augusztus 19., péntek

Margittaiak Székelyföldön

A Margittai Református Egyházközség gyülekezeti életének szerves részét képezik a gyülekezeti kirándulások. Augusztus 12-én, péntek reggel, 6-órakor, gyülekezetünk egy csoportja autóbuszra szállt és elindult, hogy gyönyörködjön Székelyföld tájaiban és nevezetességeiben, mely Isten teremtő munkáját dicséri.

Kovács Gyula lelkipásztor lelki útravalója után az első pihenőhelynél mindenki a saját tarisznyájából elfogyasztotta a testi táplálékot is. Majd tovább indultunk, Szovátára érve már várt bennünket az idegenvezetőnő, aki velünk maradt három napon keresztül és kedvesen mutatta be Székelyföld (Hargita megye) tájait és jellegzetességeit.

Szovátáról, Parajdra utaztunk, ahol végigsétáltunk a Sószoroson mely kb.2 hónapja nyílt meg, ahonnan Korondra, majd pedig Farkaslakára érkeztünk, ahol meglátogattuk Tamási Áron síremlékét.

Szombat reggel kipihenve, reggeli után ismét buszra szálltunk, s a székelykapuk alatt felsétáltunk Orbán Balázs sírjához, majd pedig Székelyudvarhelyen megnéztük a szoborparkot, a református templomot és a város többi jellegzetességeit. Udvarhelyről, Csíkszeredára és Csíksomlyóra érkeztünk, ahol megtekintettük a jellegzetességeket, majd pedig Tusnádon keresztül leértünk a Szent Anna-tó, és a Mohos Tőzeglápig. Estefelé megékeztünk Madéfalvára, ahol megálltunk a veszedelmi emlékműnél. Ezután Gyergyószentmiklósra vezetett utunk, ahol városnézés után a vendéglőben bőséges és ízletes vacsorával vártak bennünket.

Vasárnap reggel, megnéztük a Gyergyószárhegyi Lázár - Kastélyt, a Gyilkos-tót, a Békás-Szorost, ahonnan elindultunk hazafelé.

Hazafelé úton már mindenki fáradt volt, de azért még jókat beszélgettünk, énekeltünk. Ezek az alkalmak nagyszerű lehetőséget kínálnak a kikapcsolódásra, egymás jobb megismerésére, barátságok ápolására és új barátságok létrejöttére.

Hálát adunk Istennek a jó időjárásért, a gyönyörű természetért és a lelkészházaspár szervező és lelkes munkájáért.