2011. augusztus 24., szerda

Gálospetri reformátusok kirándulása a nemzeti ünnepen

erdon.ro
2011.08.24

Bihar megye - Immár több mint két esztendeje élő lelki kapcsolat van a gálospetri református gyülekezet, és a Miskolc mellett lévő varbói gyülekezet között. Augusztus 20-án az érmellékiek vendégségben voltak.

Vendégek és vendéglátóik az aggteleki barlangban készült csoportképen

Anyaországi testvéreink már többször felkerestek minket, egy-egy nap erejéig együtt lehettünk. Volt úgy, hogy kirándulni mentünk, volt úgy, hogy a Gálospetriben lévő Szentháromság Gyermekotthon kertjében segédkeztünk a burgonya betakarításában. Mindenkor jó volt velük együtt lenni, barátságok szövődtek a gyülekezeti tagok között, éreztük, hogy szükségünk van egymásra. Együtt gyógyulgattunk egy szomorú emlékű népszavazás lelki sebeiből. Mindenkor szeretettel hívtak bennünket egy kiadósabb viszontlátogatásra, de többször – hol itt, hol ott – közbe jött valami. Augusztus 20-án végre útra kelhettünk, szép gesztussal a nemzeti ünnepre hívtak, közös emlékezésre, hálaadásra. Hogy a varbóiak mennyire belopták magukat a gálospetriek szívébe, mi sem bizonyítja jobban, hogy hajlandóak voltak otthonuktól két napra is megválni.

Sokszoros ünnep

Minden esztendőben szerveztünk gyülekezeti kirándulást, de eddig csak egy naposról lehetett szó. Most viszont 29 gálospetri szombat reggel úgy indult útnak, hogy csak vasárnap este térjen haza. Szombat reggel barátaink finom falatokkal vártak, rövid áhítat után közösen az Aggteleki Nemzeti Park felé vettük az irányt, ahol megtekintettük a méltán híres cseppkőbarlangot. A föld felszínére visszaérkezvén, ebédre invitáltak egy háromcsillagos szálloda éttermébe. A délután a Varbóra való hazatéréssel, nagy beszélgetésekkel telt. Este a bűnbánati istentisztelet és vacsora után, ki-ki a varbói szállásadója hajlékában tért nyugovóra. Vasárnap reggel az ünnepi istentiszteletre a vendéglátók és a vendégül látottak együtt érkeztek. Sokszorosan ünnepi volt az istentisztelet: a nemzeti ünnep kapcsán, az együttlét öröme által, valamint varbói szokás szerint ekkor adtunk hálát, az új kenyérért is.

A „kölcsön” visszajár

Az úrvacsoraosztást követően, a templomkertben rövid ünnepség következett. Helybéli fiatal tehetségek fuvoláztak, ünnepi beszédet mondott a helyi parlamenti képviselő, valamint Varbó polgármestere, majd együtt megkoszorúzták a református templom falán elhelyezett emléktáblát, mely Varbó 700 éves létét hirdeti. A templomkerti közös ebéd végeztével délutáni istentiszteletre hívtak a harangok, melyen a gálospetriek kórusa mellett, néhány konzervatóriumban tanuló fiatal szolgált, hegedűvel, gitárral. Az emlékezetes találkozásnak, együttlétnek sajnos vége kellett szakadjon, bő háromórányi utazás várt még ránk hazafelé. A valóban szomorú búcsúvétel után, a buszon lévők még a közelmúlt eseményeinek hatása alatt, zajosan mesélték élményeiket, s tervezgették, hogy Isten segedelmével, miképp adják majd vissza a varbóiaknak „kamatostul a kölcsönt”, azaz a megható kedvességet, szeretetet, figyelmességet.